שיטת “העבודה” של ביירון קייטי

שיטת העבודה של ביירון קייטי הינה שיטה שבה אנו חוקרים מחשבות מלחיצות, המתווכחות עם המציאות וגורמות לנו סבל.ביירון קייטי
סבל יכול לבוא בהרבה צורות: כעס, ייאוש, תסכול, טינה, לחץ וחרדה, כאב, קינאה, שינאה וכו’ וכו’. גם המתח הנגרם לנו בעקבות רצון עז לעשן סיגריה שאיננו יכול לבוא על סיפוקו (למשל בזמן טיסה) מוגדר כסבל.

כל אחד מהרגשות שלנו מקורו במחשבה שאם המציאות היתה שונה, אז היינו מרגישים טוב יותר, מאושרים יותר, רגועים יותר וכו’ וכו’.

ביירון קייטי הינה אישה אמריקאית, כמוני וכמוך, שמצאה שיטה פשוטה לחקירה עצמית ובה ארבע שאלות והיפוכים ובעזרתם חוקרים את המחשבות הגורמות לנו סבל ומשתחררים מהן. ההליך הינו פשוט. פשוט עד כדי כך שאנשים לא מאמינים שניתן להשיג שחרור באמצעותו. התהליך קרוי “העבודה” וכשמו כן הוא, על מנת להתפתח, להשתחרר ולהתקדם – יש לעבוד. העבודה אינה קשה ואף מהנה, אך יש לעשותה.

מיליונים רבים של אנשים ברחבי העולם מתרגלים את שיטת העבודה של ביירון קייטי ומוצאים שחייהם הופכים להיות פשוטים, נינוחים ושמחים יותר.

באמצעות החקירה אנו בוחנים את אמונותינו ומחשבותינו לגבי נושאים, המהווים מקור של התמודדות לרובנו ככולנו: כסף, מערכות יחסים, אובדן, קבלה עצמית, סליחה ועוד ועוד. עוד לא מצאתי נושא שאינו מתאים לחקירה ושאינו טומן בחובו את הפוטנציאל לשחרור ולהרגשה טובה.

אין אנו יכולים לשנות את המציאות, אבל אנו בהחלט יכולים לשנות את התייחסותינו למציאות. בעזרת החקירה של ביירון קייטי אנו לומדים לאהוב את מה שיש.

“אין לי מושג אם אתם צריכים או לא צריכים לסבול. אני מכבדת את הנתיב שלכם כמו שאני מכבדת את שלי. אם אתם מהופנטים מהסיפור שלכם ורוצים להיאחז בו, אני אבין. אם תגידו שאינכם רוצים לסבול, אני כאן בשבילכם. באמצעות “העבודה” אפגוש אתכם בכל עומק שאליו תרצו להגיע. את כל מה שתגידו אני אפגוש. כל מה שתבקשו, אתן. אני אוהבת אתכם, כי אני לגמרי אנוכית. לאהוב אתכם זו פשוט אהבה עצמית”

ביירון קייטי