איך מפסיקים לעשן – תהליך הגמילה מעישון
כמטפלת חרטתי על דגלי את נושא הפסקת העישון. פשוט משום שזה מציל חיים.

 

על תהליך גמילה מעישון
חלקו הראשון של התהליך גמילה מעישון , הינו החלק הקוגנטיבי, בו אני לומדת את המאפיינים האישיים של המטופל ביחס לעישון סיגריות (כמה סיגריות, רמת הנאה, מתי מעשן, רווחים משניים כתוצאה מעישון וכד’). כל מעשן הוא אינדיבידואל ובשלב הזה אני מגלה איפה הן נקודות החוזקה והחולשה של כל מטופל, איזה ניסיון חיים יש לו וכיצד לרתום אותו לטובת הגמילה. בשלב הזה, שנמשך כשעה וחצי, אני לומדת להכיר את המטופל והוא לומד להכיר אותי וכך מתבססים יחסי אמון שחיוניים על מנת לעבור לשלב הבא. בשלב זה, צעד אחר צעד אנו חושפים את מערכת האמונות, הפחדים, הספקות והשקרים שקושרים אדם אל הסיגריות. שלב זה הינו חשוב ומשמעותי, שכן, ההתמכרות הינה בעיקר בראש ושם יש לנו מחשבות. בנוגע לסיגריות, המחשבות הן שקריות ומבוססות על פחד, ברובן הגדול, ואני והמטופל לאט ובביטחה עושים סדר בבלגן ומשתחררים מהאשליה הגדולה ששמה סיגריה.

השלב הבא בגמילה מעישון
הינו החלק הטיפולי, בו הנני מנחה את המטופל למצב של רגיעה עמוקה. במצב של רגיעה עמוקה ניתן ליצור שינוי בהרגלים ובאסוציאציות של כל אדם וניתן לעבוד עם מערכת האמונות הבסיסיות שלו כך שיוכל להפוך ללא מעשן ולהרגיש נוח ובטוח. בשלב זה אני עובדת עם החלקים העמוקים יותר של התודעה, ששם ממש נמצאת ההתמכרות ושם צריך לעקור אותה מהשורש. אם לא תיעקר ההתמכרות לסיגריות מהשורש, היא תמיד תחכה בפינה לרגע של חולשה וכשהאדם יהיה במצב קצת קשה או מלחיץ, מייד תופיע המחשבה על סיגריה בעוצמה כה רבה עד שאי אפשר יהיה להתנגד לה.
כמו כן מתוגברים בשלב זה המוטיבציה לגמילה מעישון ותחושת הנינוחות של המטופל, דבר שמסייע לו לעבור את הגמילה מסיגריות בקלות ובמהירות.

בשלב האחרון בתהליך הגמילה
אני מציידת את המטופל בכלים בהם יעשה שימוש במהלך הימים והשבועות הראשונים שלאחר הטיפול, על מנת לסייע בידו לעבור את התהליך בקלות ובהצלחה. הכלים הינם טכניקות פשוטות הניתנות ליישום בכל מקום ובכל מצב ואין הן כרוכות בשום מאמץ. מנסיון שלי, רוב רובם של המטופלים אינם זקוקים לכלים אלו, אולם עצם הידיעה כי הם לא לבד וכי אם יעלה בהם הצורך לעשן, לא ישארו לבדם להתמודד עם “המפלצת” מהווה עבורם מקור כוח נוסף וחשוב
כל מטופל אשר יוצא מהקליניקה לאחר טיפול זה יודע כי הוא לא לבד וכי בפעם הבאה שיעלה בו הרצון לעשן, אם יעלה, יהיו ברשותו כלים רבי עוצמה שיעזרו לו להירגע ולהתמיד בגמילה.

אני והסיגריות
בתור מישהי שעישנה במשך כמעט 20 שנה מעל קופסא ביום, אני מכירה היטב את כל האספקטים השונים המלווים את ההתמכרות ואת הנסיונות להיגמל.

במהלך השנים ניסיתי לא פעם להיגמל, ואף הפסקתי כמה פעמים ולפעמים אפילו לכמה חודשים כל פעם. אבל תמיד חזרתי.
כשגרתי בלוס אנג”לס פניתי לאחד המומחים בתחום ונגמלתי בטיפול אחד. עברו כבר שנים ולא רק שאיני מעשנת, הרי זה כאילו שמעולם לא עישנתי. איני חושבת סיגריות, חולמת סיגריות. הן אינן פיתוי עבורי כלל.
הבנתי שאם אני נגמלתי, אז כל אחד יכול! למדתי אצל אותו מומחה את שיטת הטיפול שלו ושילבתי כלים נוספים. כיום באפשרותי לסייע לאותם אנשים שרוצים להפסיק לעשן, אבל לא מאמינם שהם באמת יכולים ומפחדים להיכשל ולאכזב את עצמם ואחרים. רוב האנשים שמגיעים לטיפול כבר חוו אי אילו ניסיונות גמילה שלא הצליחו והמסר שלי הוא: אל תתיאשו! הניסיונות הללו לא היו לשווא. מכל אחד מהם למדתם עוד משהו על עצמכם ועל הסיגריות, ואנו נשתמש בכך לטובת טיפול הגמילה מעישון.

הקליניקה בלוס אנג”לס הצליחה מאוד. כל מי שהפסיק לעשן סיפר לחבריו וכך מצאתי עצמי עוסקת בגמילה מעישון לקהילה הישראלית במישרה מלאה.
בשנתיים האחרונות הנני פועלת גם בישראל וגם כאן סייעתי לאנשים רבים בתהליך הגמילה.

חשוב להדגיש:

הטיפול אינו ניפנוף במטה קסם מעל לראשו של המטופל. למטופל יש אחריות ותפקיד במהלך הטיפול וגם לאחריו. עליו להקשיב לדיסק במהלך השבוע שלאחר הטיפול כ 10 דקות מידי לילה. עליו לעשות את השימוש בכלים שניתנו לו בזמן שעולה בו המחשבה או הרצון לעשן, ואם הוא עישן סיגריה עליו ליצור עימי קשר מייד, על מנת שאדריכו כיצד לא לתת לסיגריה אחת להרוס את התהליך כולו. ראה גם קבוצת תמיכה בנגמלים מעישון